• +31 (0)6 22 999 034
  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

andelsbuch header

"Door het hoogteverschil van 950 meter maak je altijd een mooie lange vlucht, waardoor er voldoende tijd is om aan brevettaken te werken én te genieten van je vlucht."

Bergopleiding in een bijzonder vlieggebied

In samenwerking met Action Air Sports biedt Paraworks de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor het behalen van je B1, B2 en B3 bergbrevet. Op verzoek van vele soarders hebben we de mogelijkheid gevonden om samen met Action Air Sports deze opleiding te verzorgen. Ben je een soarder dan maken we juist gebruik van wat je al weet en kunt om zo snel, zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en veiligheid, je opleiding tot bergpiloot vorm te geven.

Bij Andelsbuch tref je een voor paragliders gunstige vliegstek aan met een flink potentieel voor de opleiding van piloten van diverse niveaus. Het vlieggebied wordt gevormd door een bergrug van meerdere kilometers, met ondermeer de berg ‘Niedere’ en is gesitueerd ten zuidoosten van de Bodensee. Meestal komt de wind vanaf dat meer en zorgt dan voor een goede startwind. Bovendien creëert de wind prima soaringcondities voor de piloten met meer ervaring. Komt de wind uit zuidelijke richtingen, dan vliegen we op de vliegstek aan de andere kant van de berg en landen in het dorpje Bezau.

Omhoog ga je met de lift; bij Andelsbuch met twee stoeltjesliften en bij Bezau met een cabine. Je kunt dus na je landing bijna helemaal zelf bepalen hoe snel je weer omhoog gaat. Vanaf het bergstation is het nog circa 10 minuten omhoog lopen naar de startplek. De startplekken zijn allemaal makkelijk en eigenen zich prima om aan je starttechniek te werken. Bij het landingsterrein gelden enkele ‘local rules’, maar de velden zijn ruim en leveren weinig problemen op. Door het hoogteverschil van 950 meter maak je altijd een mooie lange vlucht, waardoor er ook voldoende tijd is om aan brevettaken te werken, of om gewoonweg even te genieten van je vlucht.

Bij Andelsbuch heb je op de start een restaurantje waar je onder het genot van het mooie uitzicht lekker even wat kunt gaan eten of drinken. Is de inwendige mens weer tevreden, dan is het uitpakken en vliegen maar! De landing is pal naast het dalstation van de stoeltjeslift. Ook daar is een ‘theehut’ te vinden.

We hebben meestal de beschikking over een oefenhelling. In overleg met het instructieteam kunnen alle piloten op de eerste dag daarvan gebruik maken. Dat kan zijn omdat sommige piloten wat ‘roestig’ zijn doordat ze al een tijd niet gevlogen hebben, maar ook piloten die hun starttechniek willen verbeteren kunnen de oefenhelling benutten om zich te perfectioneren.

Doorgaans heersen er rustigere omstandigheden in de lucht dan bij veel andere vliegstekken in de Alpen. De thermiek is gemiddeld gezien milder en er is normaal gesproken ook geen hard dalwindsysteem. Door dat gunstige karakter is deze vlieglocatie behoorlijk populair en kan het (vooral in het weekend) ook wel eens druk zijn vlak bij en boven de berg. Tijdens de cursusweek zul je leren hoe je prima samen met andere paragliders gebruik kunt maken van het luchtruim. Aandacht wordt besteed aan de ‘rules of the air’, maar ook tips en trucs komen aan bod.

Piloten met meer ervaring (ongeveer B2-niveau) kunnen gebruik maken van de doorgaans betrouwbare thermische/dynamische wind vanaf het begin van de middag. Duurvluchten worden hierdoor een stuk makkelijker te realiseren.

Tevens kunnen deze gevorderde piloten gaan werken aan de techniek voor het toplanden. Het is werkelijk heerlijk om na een tijd gevlogen te hebben, weer boven bij de startplek te kunnen landen om even bij te komen en dan later weer te starten voor een volgende vlucht.

We verblijven in vakantiewoningen en in Bezau is ook een camping. ’s Avonds gaan we met de liefhebbers meestal samen uit eten in één van de typisch Oostenrijkse restaurantjes. Bij veel vakantiewoningen, pensions en hotels krijg je bij minimaal 3 overnachtingen de Bregenzerwald Gäste-Card. Met die kaart kunnen paragliders vanaf 1 mei elke dag één maal gratis met de lift naar boven en niet vliegende mede-reizigers kunnen onbeperkt gebruik maken van bussen, liften en zwembaden in de aangesloten gemeenten.

Praktische informatie

Startniveau: B1 | Eerdere bergervaring of ca. 15 liervluchten en bij voorkeur een bergstartdag gedaan in Nederland
Data: 23 juni t/m 28 juni 2019
Uiterste inschrijfdatum: 15 mei 2019
Kosten 1 week: € 360,-
Kosten vrije vlieger: € 160,- (zelfstandig gebrevetteerd piloot)
Huur vlieguitrusting per week: € 310,-
Inclusief: Begeleiding door KNVvL instructeur
Exclusief: Vliegstekbijdrage (€ 20,- per week), reis- & verblijfkosten, liften, lokaal transport

Inschrijven

Inschrijven doe je via het inschrijfformulier van Action Air Sports.



SIV Turkije 2016 AAS P1050665 980x350

"Ölüdeniz is een heerlijke vliegstek met veel mogelijkheden. Werken aan je brevettaken of lekker vrij vliegen."

Bergopleiding & Vliegvakantie

In samenwerking met Action Air Sports biedt Paraworks de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor het behalen van je B1, B2 en B3 bergbrevet. Op verzoek van vele soarders hebben we de mogelijkheid gevonden om samen met Action Air Sports deze opleiding te verzorgen. Ben je een soarder dan maken we juist gebruik van wat je al weet en kunt om zo snel, zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en veiligheid, je opleiding tot bergpiloot vorm te geven.

Heel bekend en populair is het paraglidingparadijs Ölüdeniz in Turkije. Hier hebben ook de niet vliegende gezinsleden van onze piloten een super vakantie; lekker van de zon genieten, relaxen, duiken, boottochtjes, jeepsafari’s, canyoning, trekking en wandelen in natuurparken.

Na een rit van 40 minuten door een natuurpark vliegen we vanaf de 1900 meter hoog gelegen top van de Babadag. Afhankelijk van de wind vliegen we ook vanaf de ruime 1700 meter start of van de 1000 meter start. Zelfs zonder thermiek duurt de vlucht van de top een klein half uur. En mét thermiek…

Landen doen we op het witte strand naast de boulevard, waar de achterblijvers liggend op een strandbed de piloten opwachten met een koel drankje. Lekker decadent kun je je scherm door een van de Turks vouwers professioneel op laten vouwen. Een verkwikkende duik in de helder blauwe zee is op slechts enkele meters afstand…

Naast het starten vanaf de verschillende startplekken van de Babadag en het “gewoon” vliegen en thermieken, zijn er ook nog leuke vliegactiviteiten te regelen, zoals o.a. Butterfly Valley en Kaya Village.

Als het weer meewerkt dan starten we een keer vanaf de Babadag en vliegen dan naar Butterfly Valley. Een baai, enkele kilometers ten zuiden van Ölüdeniz, die normaal niet over land bereikbaar is… maar wél over water… én door de lucht! Wij gaan dus per paraglider en worden door onze niet vliegende reisgenoten per boot opgehaald! Butterfly Valley is op glijvlucht te halen.

We landen op het strandje van de baai. Eenmaal geland, kunnen we lekker gaan zwemmen, even rondkijken en relaxen. In Butterfly Valley wordt wild gekampeerd en er is een Turks barretje waar je kunt borrelen en eten. Het is echt back to basic en erg gezellig!
De boot brengt ons uiteindelijk weer terug naar de kust van Ölüdeniz. Soms in het donker varend over de zee, met alle sterren en de lichtjes van het vaste land, geeft dat wel een heel speciaal gevoel… een soort overland, maar dan anders…

Als we niet kunnen vliegen kunnen we een uitstapje maken naar naar Kaya Village. Dit is wat de Turken noemen “het spookstadje” en is gelegen aan de westkant van Ölüdeniz. Het zijn oude ruïnes, overblijfselen van wat vroeger ooit een stadje was. Kaya Village is ook op glijvlucht te halen. We kunnen er hoog vanuit de Babadag wel naar toe vliegen, maar we kunnen er helaas niet veilig landen. Maar het is wel leuk om vanuit de lucht te zien en later als de gelegenheid zich voordoet vanaf de grond te bekijken.

We verblijven in het comfortabele 3 sterren hotel Perdikia Beach, gelegen in het centrum van Ölüdeniz dichtbij de winkelpromenade op ca. 200 meter van het strand. Dit kleinschalige maar gezellige hotel heeft een gemoedelijke atmosfeer en lekker eten.

Praktische informatie

Startniveau: B1++ | Goede beheersing van de bergstart
Data: 28 april t/m 3 mei 2019
29 september t/m 4 oktober 2019
Uiterste inschrijfdatum: 31 maart / 31 augustus 2019
Kosten 1 week: € 360,-
Kosten vrije vlieger: € 160,- (zelfstandig gebrevetteerd piloot)
Huur vlieguitrusting per week: € 310,-
Inclusief:  6 dagen begeleiding door KNVvL instructeur
Exclusief: Lokaal transport, eventuele start- en landingsgelden
Kosten reisarrangement: (indicatie onder voorbehoud)
Vlucht Nederland – Turkije v.v.
Airport transfer Dalaman – Ölüdeniz v.v.
Hotel 3* o.b.v. halfpension (incl. ontbijt en diner)
8 dagen o.b.v. 2pk € 550,- (mei) en €450,- (oktober) / o.b.v. 1pk € 600,- (mei) en €550,- (oktober)

Inschrijven

Inschrijven doe je via het inschrijfformulier van Action Air Sports.


Albanie web

"Een exotisch vliegavontuur in Europa, het kan in Albanië!"

Adventure in Albanië

Ooit een gesloten communistisch enigma, nu een onbekend paradijs aan de Middellandse Zee. Een land met authentieke stadjes en landschappen waar de zuilen van McDonalds nog niet alom vertegenwoordigd zijn. Er is veel te zien en te ontdekken, maar bovenal: je kunt er fantastisch vliegen. De bergketens parallel aan de kust zorgen voor starten en vliegen in stabiele dynamische stijgwind. Landen kan gewoon op het strand voor het hotel. Wil jij ook alvast de zomer proeven in Albanië, ga dan mee met Paraworks naar Albanië!

Voor wie?

  • Je houdt van korte, avontuurlijke vakanties.
  • Je bent gecharmeerd van landen waar niet alles perfect en strak georganiseerd is.
  • Je hebt minimaal brevet B1.
  • Maar let op: De startplekken zijn mediterraan en dus rotsachtig. Met enkel wat ervaring aan de lier of op Oostenrijkse grashellingen, kan deze trip wellicht een (te) grote stap zijn.

Wat gaan we doen?

Uiteraard komen we om te vliegen. Er zijn diverse start- en landingsplekken langs de kust waar prachtig gevlogen kan worden op de dynamische stijgwind. Perfect om je starttechniek te verbeteren en kilometers te dobberen met uitzicht op zee.

Met hoogteverschillen van meer dan 1000 meter tussen start en strand, krijgt soaren een andere dimensie! We nemen enkele mini-wings mee speciaal ten behoeve van de instructie in start- en soartechniek.

Meer in het binnenland zijn vliegplekken met een alpiene karakter, waar je thermisch kunt vliegen met uitzicht op de bijzondere vallei tussen de twee parallelle bergketens die het land kenmerken.

Is het niet vliegbaar dan is er genoeg te doen. Ons hotel ligt aan het strand. Een bezoek aan de Romeinse ruïnes van Apollonia en Butrint en aan het werelderfgoed-stadje Gjirokastër mag eigenlijk sowieso niet ontbreken tijdens een reis naar Albanië. Al deze bezienswaardigheden zijn makkelijk te bereiken vanaf ons hotel in Vlorë.

Programma

We verzamelen vrijdagochtend in ons verblijf in Vlorë. Een pendelbus van het hotel heeft je opgehaald
van het vliegveld in Tirana.

’s Middags komt de zeewind op gang en gaan we onze eerste vluchtjes maken vanaf de bergen langs de kust.
Waarschijnlijk kunnen we gewoon landen op het strand voor het hotel.

Zaterdag tot en met woensdag bezoeken we verschillende vliegstekken langs de kust en in het binnenland. Je kunt lekker zelf vliegen of onder onze begeleiding werken aan je start- en vliegtechniek. We nemen speciaal voor dit doel enkele mini-wings mee.

Afhankelijk van het weer en jullie belangstelling bezoeken we tussendoor de toeristische hoogtepunten van zuid Albanië. Woensdagavond eindigt het programma. DeTransavia-vlucht naar Amsterdam vertrekt 's avonds
vanuit Tirana.

Kun je donderdag gewoon weer naar je werk...

Inclusief en exclusief?

Wij zorgen voor het verblijf in een hotel in de kustplaats Vlorë. Tevens zorgen we voor het transport. Het eten regelen we ter plekke evenals de kosten daarvan.

Je neemt zelf een vlieguitrusting mee. Heb je geen eigen uitrusting, dan kun je die bij ons huren. 

Let op: dit is geen duinsoarvakantie. Neem dus een uitrusting mee die geschikt is voor bergvliegen en jouw niveau bij bergvliegen en thermische omstandigheden.

Praktische informatie

Startniveau: B2– | Goede beheersing van de bergstart
Data: vrrijdag 17/05/19 t/m woensdag 22/05/19
Kosten: € 490,-
Inclusief:  5 Nachten verblijf in Vlorë
  Shuttlebus Tirana-Vlorë
  Begeleiding, gebruik mini-wings
Exclusief: Lokaal transport, contante bijdrage €150,- p.p.
  Eten, drinken
  Heen- en terugreis
  Entreegelden (optionele) toeristische uitstapjes

Inschrijven

Inschrijven doe je via het inschrijfformulier.


oren

"Ölüdeniz is de ideale vliegstek voor het creëeren van een veilige omgeving voor performance of safety training."

Performance Training (PT) en Safety Training (SIV)

In samenwerking met Action Air Sports biedt Paraworks de mogelijkheid om een opleiding te volgen voor het behalen van je B1, B2 en B3 bergbrevet. Op verzoek van vele soarders hebben we de mogelijkheid gevonden om samen met Action Air Sports deze opleiding te verzorgen. Ben je een soarder dan maken we juist gebruik van wat je al weet en kunt om zo snel, zonder afbreuk te doen aan kwaliteit en veiligheid, je opleiding tot bergpiloot vorm te geven.

De Saftey Training (SIV) is een onderdeel van de veel uitgebreidere Performance Training, een (ver)gevorderde vliegopleiding waarbij je veel bijleert over theorie, techniek en het gevoel van paragliding. Voor deze speciale vliegtraining gaan we naar het hiervoor zeer geschikte paraglidingparadijs Ölüdeniz in Turkije.

Wat houdt Performance Training in?

Te denken valt aan onder andere techniekverbetering bij het maken van snelle bochten en wingovers, maar ook de diverse bekende afdalingsmanoeuvres zoals steilspiraal, B-stall en andere niet volgens het standaardboek beschreven methoden worden behandeld (bijv. shrimp-stall, A-stall, C-stall). Je leert hiermee beheersing van een scala aan afdalingsmethoden, zodat je indien nodig die methode kunt toepassen die op dat moment het best geschikt is of waaraan jij de voorkeur geeft.

Wat houdt het onderdeel SIV in?

De afkorting betekent ‘Simulation d’Incidents en Vol’. Daarbij moet je dus denken aan diverse oefeningen waarbij je situaties simuleert die je tijdens de vlucht kunnen overkomen door thermiek en turbulenties. Denk bijvoorbeeld aan a-symmetrische- en symmetrische inklappers (met en zonder speedsysteem), deepstall, negatief gaan en risertwist. En natuurlijk ook de fullstall, de ctrl-alt-del (algehele reset) van je scherm als dit niet meer uit zichzelf of met jouw input te herstellen is. Kortom, je leert het herkennen en adequaat corrigeren van onveilige vluchtsituaties die bij een passieve piloot tot grote problemen kunnen leiden.

De Performance Training neemt 3 à 4 dagen in beslag en in totaal 6 veelal intensieve sessies. Elke sessie bestaat uit een uitgebreide briefing, praktijkoefeningen op grote hoogte boven zee (meestal meer dan 1000 meter) en een debriefing. Iedere cursist wordt uitgerust met een zwemvest. Een speedboot met daarin de SIV-instructeur ligt steeds standby in het oefengebied op zee.

We volgen voor de training een vast en beproefd schema, waarin de diverse oefeningen elkaar logisch opvolgen. Zo wordt met een oefening een bepaalde vaardigheid of gevoel bijgebracht om later weer te benutten voor een volgende stap binnen de training.

Het is overigens ook mogelijk om een persoonlijk programma op maat af te spreken. Er zijn immers piloten die de training al eerder hebben gedaan, maar nu overgestapt zijn op een ander scherm en in een veilige omgeving oefeningen willen doen die juist voor hen interessant zijn. Ook aerobatics zoals de SAT of helicopter zijn mogelijk binnen het persoonlijke programma, maar dat dient wel vooraf met de instructeur besproken te worden.

Waarom?

Je vergroot je eigen skills en wetenschap met betrekking tot vliegtechniek, afdalingsmethoden en het oplossen van abnormale vluchtsituaties en je leert daardoor ook je scherm door en door kennen. Daarmee vergroot je niet alleen je eigen veiligheid maar ook je eigen vliegplezier. Deze training is een goede investering in jezelf, je komt er absoluut uit als een betere piloot en het is een boost voor je zelfvertrouwen! Ons motto: “Verminder spanning door het vergroten van je kennis en kunde; dat maakt plaats voor meer vliegplezier!”

Eng?

Velen zijn je al voorgegaan en niemand denkt “dat doe ik allemaal wel even”. Iedereen heeft hiervoor een natuurlijke en gezonde angst. Echter, er wordt een veilige omgeving gecreëerd met een goede voorbereiding, de vliegarena boven zee, de zwemvesten en de speedboot. Daarbij is de training zo opgebouwd dat je door elke oefening steeds meer vertrouwen krijgt in je instructeur, je scherm en jezelf. Aldoende maakt de spanning plaats voor zekerheid en zelfvertrouwen. Ondanks dat we veel tijd steken in de voorbereidingen en je motiveren om volgende stappen te nemen in je ‘paragliding carrière’, is geen enkele oefening verplicht. Er zijn ook mensen die manoeuvres zoals een full-stall te veel van het goede vinden en die pas uitvoeren bij een volgende keer dat ze de training doen.

Lekker XC en vrij vliegen?

Zodra de PT/SIV training is afgerond, gaan we kijken wat de mogelijkheden zijn om lokaal, of cross country te vliegen. Zowel vanaf de Babadag, als in het binnenland zijn er meerdere mogelijkheden om vluchten te maken van diverse afstanden.
Het is echter een redelijk ruig landschap, dus we zullen erg scherp zijn op het niveau van de piloten in combinatie met het precieze gebied waarin we vliegen of de taak die we uitzetten. Veiligheid blijft uiteraard bovenaan staan.
Mocht het niveau van een piloot niet toereikend zijn om XC te gaan vliegen, dan bestaat altijd de mogelijkheid om lokaal te vliegen.

Deze reis is ook uitermate geschikt voor niet vliegende reisgenoten. Zij kunnen lekker luierend vanaf het strand alle oefeningen mee volgen of gewoon lekker van de zon genieten, relaxen, de landende paragliders aanschouwen of andere leuke dingen doen. Voor meer informatie hierover, zie de beschrijving van de Vliegvakantie reis in deze periode.

Praktische informatie

Startniveau: B2– | Goede beheersing van de bergstart
Data: 28 april t/m 3 mei 2019
29 september t/m 4 oktober 2019
Uiterste inschrijfdatum: 31 maart / 31 augustus 2019
Kosten: € 485,-
Inclusief:  6 dagen begeleiding door KNVvL instructeur
  Briefings en begeleiding door een gespecialiseerde instructeur (tijdens training)
  Gebruik van boot en zwemvest (tijdens de training)
  Video opnamen (van de trainingsvluchten)
Exclusief: Lokaal transport, eventuele start- en landingsgelden
Kosten reisarrangement: (indicatie onder voorbehoud)
Vlucht Nederland – Turkije v.v.
Airport transfer Dalaman – Ölüdeniz v.v.
Hotel 3* o.b.v. halfpension (incl. ontbijt en diner)
8 dagen o.b.v. 2pk €550,- (mei) en €450,- (oktober) / o.b.v. 1pk €600,- (mei) en €550,- (oktober)

Inschrijven

Inschrijven doe je via het inschrijfformulier van Action Air Sports.


Dune du Pyla Zomer 2019

"Het soar mekka van Europa - hier moet je geweest zijn"

Dune du Pyla - Zomer 2019

Voor de zomer 2019 staat Dune du Pyla in Frankrijk weer op de agenda! Deze prachtige locatie aan de Atlantische kust van west Frankrijk is het mekka van de soar-gemeenschap.

Het duin van Dune du Pyla strekt zich over 500 meter uit van oost naar west en over drie kilometer van noord naar zuid. Momenteel steekt hij 107 meter boven de zeespiegel uit, ook al lijkt het erop dat hij in de loop der jaren lager wordt. De naam van de duin is afgeleid van het woord pilla dat stapel of hoop betekent in het Gascons. Oorspronkelijk, in de 15e eeuw, werd met 'Dune du Pyla' een zandbank bedoeld die iets ten noorden lag van het huidige duin.

Tijdens de Dune Adventure week krijg je intensieve groundhanlding- en soar-instructie. Elke dag spenderen we een aantal uren aan groundhandling technieken. Je krijgt de mogelijkheid om met diverse materiaal te oefen en te vliegen. Daarnaast is er de mogelijkheid om te tandemen. De Dune Adventure weken zijn geschikt voor ongebrevetteerde en gebrevetteerde piloten. Wil je echt vorderingen maken voor wat betreft schermbeheersing, starttechniek en soaren kom dan naar de grootste zandbak van Europa!

Dune du Pyla is in één dag goed aan te rijden. Vanuit Utrecht is het ruim 1.100 km over veelal zeer goed berijdbare autosnelwegen (tol-wegen) via Parijs en Bordeaux. In overleg kun je ook op Bordeaux vliegen, dan wordt je op het vliegveld opgehaald. Ook kun je carpoolen met mede reizigers, neem daarvoor ook even contact op

Er zijn meer dan voldoende campings dicht bij Dune du Pyla met de mogelijkheid om te kamperen of een chalet te huren. Pyla Camping en Camping Panorama du Pyla zijn ideaal gelegen ten opzicht van het duin. Wanneer je op een van deze twee campings verblijft kun je - zonder een stijl duin te hoeven beklimmen - op je gemak binnen 5 minuten naar de startplek lopen.

De Dune Adventure week loopt van maandag tot en met vrijdag. Op zondag voorafgaand aan de week organiseren we voor de deelnemers die er reeds zijn een briefing om 19:00 uur (exacte tijd en locatie zal later bekend worden gemaakt).

Het weersysteem in Dune du Pyla is zodanig dat er ’s middags bijna altijd een prettige wind waait vanuit zee. Vaak komt deze in de loop van de ochtend pas op gang. Normaliter betekend dat dat we rond 12:00 uur richting het duin gaan. Je kunt vaak tot ’s avonds laat vliegen en het komt regelmatig voor dat er prima soar condities zijn tot zonsondergang.

In onderling overleg met de deelnemers plannen we voldoende tijd in gedurende de week voor groundhandling instructie. Daarbij kunnen we rekening houden met het niveau van de deelnemers en specifieke wensen.

Paraworks stelt voor het groundhandlen en schermvliegen materiaal ter beschikking. Omdat de juiste keuze van het materiaal afhangt van de specifieke condities zullen we niet voor elke deelnemer individueel een eigen ‘set’ (harnas/scherm) ter beschikking stellen. Paraworks beschikt over een groot aantal (soar-) schermen in diverse maten (o.a. van U-Turn, Little Cloud en Swing) en diverse harnassen (o.a. van U-Turn, Gin en Kortel). Afhankelijk van het niveau van de deelnemer en de op dat moment heersende condities kan de deelnemer een scherm gebruiken.

Indien je eigen materiaal hebt dan adviseren we je dit mee te nemen. Door ook met je eigen materiaal te oefenen en te vliegen leer je deze ook beter te beheersen. Daarnaast neem je zelf een helm (EN 966 Luchtsporten gecertificeerd), handschoenen en, indien in je bezit, een portofoon mee.

Praktische informatie

Data: maandag 15/07/19 t/m vrijdag 19/07/19
  maandag 22/07/19 t/m vrijdag 26/07/19
Kosten: € 499,-
Aantal Deelnemers: Maximaal 8
Inclusief:  Begeleiding, gebruik mini-wings, harnassen en soar-materiaal
Exclusief: Alle reis- en verblijfskosten

Inschrijven

Inschrijven doe je via het inschrijfformulier.